söndag 23 oktober 2011

We found love in a hopeless place

Väcktes vid halv elva av Kasper och Felix, hade helt glömt bort att det var förråds-söndag (trots att det är det varje söndag) men jag flög upp och vi drog dit ett tag. Sedan åkte jag och Felix hem igen och började med våran lyxiga trerättersmåltid! Våran femtioårspresent till mamma var nämligen en hemlagad middag + ett biobesök. Så när vi hade förberett det som gick att förbereda gick vi på en film som heter Apflickorna (vi skulle sett Tintin men eftersom vi på vägen dit märkte att vi köpt biljetter till om en vecka så får vi gå då med... Haha). Den var väl inget vidare men det var mysigt, sedan åkte vi hem och fixade förrätten medans mamma och pappa väntade med spänning. Räkcevice med halstrade pilgrimsmusslor och vitlökscrostini. Var helt sjukt gott om man får säga så om sin egen mat. Och jag och brorsan hade mycket trevligt while stöking runt in the kitchen. Till varmrätt serverades en thailändsk kycklinggryta med äggnudlar, det var sjukt starkt men gott. Slutligen så bestod efterrätten av vaniljglass, skogens bär och en mörk blåbärs-choklad. Hör ni eller!?!?! Kan ni fatta att jag är mätt? Mmm tänkte väl det. Nu ska jag sjunka ner i mitt dagliga rykande varma bad i sällskap av geografiboken. Nighty

1 kommentar: