torsdag 27 oktober 2011

Limit to your love

Torsdag morgon. 32 timmar kvar till höstlovet om jag och mina fingrar räknat rätt. Hemkommen från mitt onsdagtorsdagsbarn en timma tidigare än vanligt eftersom att han var sjuk när jag väckte honom. Min överlevnadsinstinkt vaknade till liv och så fort jag kom hem desinficerade jag hela mig. Tänker inte bli smittad av någon dum sjukdom, särskilt inte lagom till höstlovet. Nä det händer helt enkelt inte.

Hur som, var tveksam till att åka till förrådet igår eftersom jag höll på att dö av trötthet men jag åkte i ren rastlöshet, och det ångrar jag inte för det var jättemysigt. Vi slipade och lackade en klyvarbom, tog isär och fixade block samt fick genomgång om hur man går skutvakt vilket fick mig att inse att jag nog inte kan gå skutvakt ensam än på ett tag. När man går skutvakt har man en vecka som man måste ner till förrådet varje dag och kolla att allt står rätt till. Trodde typ det gällde förtöjningar och allmänt att båtarna låg kvar men nej, listan kunde göras mil längre. Man skulle kolla tusen olika värmesystem, elsystem, vattenpumpar, oljetråg och gud vet vad. Så nä. När vi skulle ta isär block kom jag att tänka på mitt och Andreas smarta drag i våras. Vi skulle dra ut en järngrej ur ett massivt träblock men de satt fast. Då kom vi på den briljanta (?) idén att fästa en lina i varje del och dra i varsin. Det resulterade såklart i att delarna flög isär och svingades upp i våra huvuden. Jag fick blocket i mitt och Andrea fick järngrejen i sitt. Skrattar så fort jag tänker på det men det misstaget eller liknande gör jag aldrig om. Fan vad långt inlägg det blev och konstigt, känns som någon annan skriver. Tänk om det är så, tänk om det inte är mina fingrar som knappar på tangenterna utan någon ande eller något.. Usch nu vågar jag inte skriva mer haderaj

Anden bifogar en FTbild också. He

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar