söndag 16 oktober 2011

Avriggningen - 11

Än en gång bloggar jag sekunderna efter att jag bokstavligen slängt mig i sängen med datorn i knät. Avriggningen är över för i år och det har varit en jättebra helg. Tove the Hutt och Miranda bodde ju hos mig så i fredags kväll myste vi bara här, med massa mat och idol osv. I lördags gick vi upp i ottan och tog oss till förrådet, jobbade med lite smått och gott typ: letade upp alla sxk-tröjor och sånt ombord på båtarna eftersom jag är ansvarig för dom, satte upp bågar som ska hålla uppe presenningar i vinter, fick ordning på saker inne i Hak som är ett rum för alla säkerhetsgrejer typ flytvästar och så, och ja vad gjorde vi mer... Hjälpte folk med lite allt möjligt! Vid fem åkte vi hem till mig och preppade oss för fekken, det var skogstema så vi var SCOUTER vilket vi faktiskt inte var ensamma om haha. Där var det middag och dans hela kvällen, riktigt nice! Sedan åkte vi hem och sov, upp igen vid 9 idag och tillbaka till förrådet. Tove stack rätt tidigt men jag och Oscar har knegat hela dagen, satt upp fler bågar, slipat lillbåten och hängt runt. Helgens sjukaste: imorse när befälseleverna skulle testa skjuta nödraketer och en träffade vantspridaren, studsade tillbaka och ven runt alla och sen ner i länspumpen? ca 10 cm från kaspers huvud - weho!!!

Här är vi som scouter, hade massa sånt hemma




Och här är min fot nu, sympati heeeeello?

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar