söndag 2 oktober 2011

En riktig stude!

Här sitter jag med historiaboken, spanskaboken, samhällshäften och en svenskauppgift och nördar mig som en riktig stude! Haha stude är lundensarnas ord för "plugghäst" (inte för att jag använder det ordet) och jag tycker det är lite roligt. Hur som helst, gick fett dåligt fram tills det att jag hittade en frödinge kladdkaka i frysen, då gick det genast bättre. Det är väl märkligt? Ett annat fenomen är det när, ni vet, man sitter inne på sitt rum och mamma sitter på övervåningen och håller på med sitt. Så går man ut i köket och öppnar frysen, och JUST då "råkar" mamma tydligen få något brådskande ärende i köket för hon kommer insmygande med misstänkt hög hastighet. Hon verkar konstigt nog inte ha något speciellt där att göra, kanske ska hon hämta ett glas vatten eller "bara kolla en grej". Hur irriterad blir man inte!?!?!?!? Mmmmmmm var bara det jag skulle säga.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar