söndag 11 september 2011

Önskar att ens föräldrar fyllde femtio oftare!

Ja fan alltså, gårdagskvällen var det bästa på länge. Trodde inte att fyrtioplussare kunde festa men SOM dom dansade, drack, skrålade, skålade, sjöng och hade sig. And so did we! Framåt natten släppte vi unga loss vi med, F & J var kökspersonal men när de var klara med sitt jobb stormade vi, kusin Mattias och broder Felix dansgolvet. Dock var det riktigt svårt att hålla gamlingarnas nivå, för de var helt seriöst grymma på att dansa. Det var i princip omöjligt för oss ynglingar att komma över deras ribba om man säger så, först kände jag verkligen Hur faaaan dansar man till sån här musik? Men efter en del iakttagelse á la watch and learn så tycker jag ändå det gick bättre. Det var liksom bara att köra, det bästa med fyrtioplussarna var att ALLA hade en helt unik dansstil men ALLA var bra, på sitt sätt. Vare sig de stod försiktigt och trampade och svängde tafatt på höfterna, shakade frenetiskt, pickade med huvudet som en kalkon eller dansade i klass med John Travolta. Ja - det var seriöst en som dansade så bra. Jag sa det till honom och han sa att den bästa komplimangen man kunde få var av mig. Hahaha.

I alla fall, vid tretiden hade de sista sällskapen gått hem och då däckade jag direkt i min varma säng. Vaknade vid tio och nu har vi mest städat och hängt med stockholmssläkten som sov här. Nu försöker jag förgäves få hit Astrid för att kolla på Never say never med mig, har försökt med Albin också men han var sjuk och då vill jag inte träffa honom.. Hehe. Ska fortsätta ragga filmsällis nu. Ikv blire bakispizza med familjen har vi bestämt. PUSS

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar