måndag 6 juni 2011

STYRSÖ

Min klass lilla tälttripp till Styrsö var tidvis något utav det värsta jag gjort, t.ex. när vi kånkade runt på våra packningar i fyrtiogradig värme under ca två timmars tid, eller när jag vadade över en jävla vik med tältet släpandes i vattnet, eller när jag vaknade i ett kokande tält fullt med spindlar, efter tre timmars sömn, med jordens jävla huvudvärk. Men för det mesta hade vi det hur bra som helst, badade, grillade, dunkade fet musik, snackade, dansade och låg i varandras famnar. Så fort jag kom hem slängde jag mig i sängen, vaknade nu och hela gårdagkvällen känns helt jävla overklig. Strax sticker jag iväg på intervju hos en mamma som eventuellt behöver barnvakt, jag hoppas mest på att jag inte somnar mitt framför ögonen på henne. Så trött är jag.

Ikväll däckar jag tidigt, och imorgon grillar vi med klassen i slottskogen. Nästan så vi är trötta på varandra efter helgens strapatser men vår älsklingslärare Martin ville få hänga med en gång också. Jag och Iris smsade honom igår och skrev att nu är vi hela klassen på styrsö, svaret vi fick innehöll orden "Vad trevligt, gör bara inget som jag skulle gjort". Ha ha

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar